in ,

Iz prehrane sam isključio 12 uobičajenih namirnica, a moj je način života učinio još zdravijim

Kad sam imala 18 godina, počela sam razmišljati o hrani koju sam jela. Pokrenula ga je riječ “nezdrava hrana”, koju sam pročitao u nekom časopisu. Također mi je bilo jako žao životinja, poput krava, ovaca i svinja. Odlučio sam odustati od mesa i općenito sam počeo pažljivo pratiti što jedem. Čitao sam znanstvene članke i pokušao razumjeti kako zamijeniti normalnu (ali ne uvijek zdravu) hranu. Nisu svi oko mene razumjeli moj stav, ali sada, 15 godina kasnije, uopće ne žalim zbog svoje odluke.

1. Krumpir protiv cvjetače

© Depositphotos.com© Depositphotos.com

Pire cvjetača ima manje kalorija od pire krumpira, a ova 2 jela imaju gotovo isti okus. Za izbirljive ljude, pomiješam krumpir i cvjetaču u omjeru 1: 1 i umjesto soli dodam malo svježeg začinskog bilja. Na ovaj način dobivate klasično, ali više dijetalno jelo.

Za mene samo pravim pire karfiol. Savršeno utažuje glad i ne izaziva osjećaj težine u želucu.

2. Pšenično brašno vs crni grah

© Depositphotos.com© Wilfredor / Wikimedia Commons© CC BY-SA 3.0

Zamjenom pšeničnog brašna sa crnim grahom u vašim pecivima dobit ćete jela bez glutena s dodatnom dozom proteina. Osim toga, grah je vrlo ukusan, iako mnogi misle drugačije. Kad kuham nešto s tijestom, koristim hack zamjenjujući 1 šalicu brašna s 1 šalicom pasiranog crnog graha.

Vjerujte, kvaliteta vašeg peciva neće se smanjiti. Naprotiv, gotovo jelo dobit će vrlo zanimljiv i neusporediv okus.

3. Zelena salata protiv špinata

© Depositphotos.com© Nillerdk / Wikimedia Commons© CC-BY-3.0

Zašto bi itko promijenio jednu vrstu zelene u drugu? Činjenica je da špinat sadrži 2 puta više kalija, proteina, kalcija, željeza, niacina i vitamina A, B i C od bilo kojeg drugog lisnatog povrća.

Osim toga, bogat je vlaknima i mineralima, uključujući magnezij i fosfor. Gotovo je nemoguće reći razliku u okusu, ali špinat ima veću hranjivu vrijednost od salate.

4. Kava vs cikorija i matcha

© Peachyeung316 / Wikimedia Commons© CC BY-SA 4.0© Adrian Tync / Wikimedia Commons© CC BY-SA 4.0© mike / Flickr© CC BY-SA 2.0

Svi piju kavu, ali vrlo mali broj ljudi zna da 1 šalica napitka sadrži oko 95 mg kofeina. Prekomjerna konzumacija kofeina može uzrokovati mučninu, tjeskobu, lupanje srca i nesanicu.

Cikorija okrepljuje i vas, ali ne sadrži kofein. Također, postoji matcha, prah zelenog čaja s učincima koji su znatno blaži od učinka kave . Osim toga, matcha sadrži L-teanin, aminokiselinu koja pomaže u smanjenju stresa . Nažalost, malo ljudi zna za ovaj zdravi napitak.

5. Čips od krumpira vs prženi slanutak

© Carioca / Wikimedia Commons© CC-BY-SA-3.0-migrated© Depositphotos.com

Lijepo je hrskati na nekim čipovima, ali nije baš dobro za vaše zdravlje. Pa na što se možete zgnječiti? Iznenadili biste se kad biste saznali da je slanutak pržen s vašim omiljenim začinima gotovo istog okusa, a jednako je i hrskav. Ova je alternativa također bogata vlaknima i magnezijem, mineralom važnim za suzbijanje razine šećera u krvi i funkcioniranje živčanog sustava.

6. Meso vs tofu

© Acabashi / Wikimedia Commons© CC-BY-SA-4.0© Gary Stevens / Flickr© CC BY 2.0

Tofu je hrana napravljena od sojinog mlijeka koji je izvrstan izvor proteina i sadrži esencijalne aminokiseline. Ako želite neko vrijeme odustati od mesa, ovaj proizvod od soje može postati odlična zamjena .

Usput, tofu je toliko “neutralan”, možete ga jednostavno marinirati u omiljenom umaku i dobiti željeni okus. Sama hrana praktički je neukusna.

7. Sladoled vs smrznute banane

© SungMinSeung / Wikimedia Commons© CC BY-SA 4.0© Depositphotos.com

Teško je zamisliti ljeto bez sladoleda. No, nije baš dobro jesti puno sladoleda jer je prekaloričan i sadrži puno šećera. Zamrznute banane , samljevene u blenderu, svjetlost su, prirodni desert bez dodatnog šećera ili mliječnih proizvoda. Ovaj sladoled je ukusan i dovoljno lagan da možete uživati ​​koliko god želite.

8. Majoneza protiv avokada

© Depositphotos.com© Depositphotos.com

Majoneza, koju mnogi ljudi koriste u jelima, obično se pravi od jaja, ulja i kiseline, poput octa. No, svakodnevna konzumacija majoneze može biti štetna za zdravlje, jer je majoneza često visoka u zasićenim mastima.

Avokado također sadrži isto toliko masti, ali to je potpuno druga vrsta. Ovo voće je bogato zdravim mastima i hranjivim tvarima i sadrži oko 20 vitamina i minerala.

9. Lagani kolač protiv salate

© Christo / Wikimedia Commons© CC BY-SA 4.0© Depositphotos.com

To nije savršena zamjena, ali odustajanje od ugljikohidrata u korist svježe salate povremeno je dobra odluka. Svaki sendvič postaje zdraviji ako kruh zamijenite listom zelene salate. Na ovaj način možete povećati broj hranjivih tvari u vašem omiljenom zalogaju. U mojoj kući uopće nema kruha, a ja sam već odavno navikao raditi sendviče sa zelenom salatom i shvatio sam da je stvarno ukusan.

10. Zobene pahuljice protiv quinoe

© Depositphotos.com© Toppaanch / Wikimedia Commons© CC BY-SA 4.0

Kvinoja i zobene pahuljice zdravi su i pripadaju uravnoteženoj i zdravoj prehrani. Ali oni imaju nekoliko razlika : šalica quinoe sadrži 8 grama proteina, dok ista količina zobenih pahuljica sadrži samo 6 grama.

Kvinoja također nadmašuje zobene pahuljice po kvaliteti proteina i sadrži više vlakana. Stoga, kako bi vaša prehrana bila raznovrsnija, kašu od zobenih pahuljica možete zamijeniti kašom od kvinoje.

11. Šećer vs jabučni umak

© Depositphotos.com© Lenka Zimkova / Wikimedia Commons© CC BY-SA 4.0

Umak od jabuka može vam pružiti slatkoću bez dodatnih kalorija. Dok je jedna šalica nezaslađenog jabučnog umaka sadrži samo oko 100 kalorija, šalica šećer može sadržavati preko 770 kalorija. Razlika je očita.

12. Riba vs laneno sjeme

© Miansari66 / Wikimedia Commons© Public domain© Ratha Grimes / Flickr© CC BY 2.0

Riba je bogata omega-3 kiselinama i proteinima. Ali ako ste alergični na plodove mora, lan je odličan zamjena. To je visoka u omega-3 masnim kiselinama, baš kao i riba.

Već 15 godina ne jedem ribu, meso, brašno, brzu hranu i drugu hranu, bez koje mnogi ljudi ne mogu zamisliti svoj život. Bilo je trenutaka kada ljudi oko mene nisu mogli razumjeti i osuđivali su moju prehranu jer su smatrali da ne možemo živjeti bez jela od mesa. Ali sada imam 33 godine i osjećam se odlično.

Ne osjećam se kao da se ograničavam jer samo brinem o svom zdravlju, fizički i psihički. Ne gladujem, jednostavno svoju prehranu gradim na način da moje tijelo prima sve potrebne tvari. Uzimajući u obzir činjenicu da su svi moji testovi normalni, moj plan funkcionira. Također se osjećam sjajno što živim i jedem kako želim i ne izdajem svoja moralna načela. Ali ako želite radikalno promijeniti svoje prehrambene navike, savjetujem vam da se prvo posavjetujete s liječnikom.

Pregled fotografije Depositphotos.com , Nillerdk / Wikimedia Commons , CC-BY-3.0