in ,

Što je nasmijana depresija i što možete učiniti ako je ima netko koga volite

Ako tražite hashtag #faceofdepression na društvenim mrežama, vidjet ćete stotine slika koje prikazuju sretne i nasmijane ljude koji, zapravo, pate od depresije. Ponekad te fotografije objavljuju sami ljudi, ali češće ih dijele njihovi rođaci i prijatelji koji žele pomoći svojim najmilijima i žele svijetu ispričati o ovom problemu. Nažalost, neke od ovih fotografija objavljuju se prekasno, kada ljudi koji su nasmijani na njima su već nestali.

Što je depresija s osmijehom i zašto može biti opasna

© TalindaB / Twitter

“Ovo je bilo nekoliko dana prije nego što je moj muž sebi oduzeo život. Postojale su misli o samoubojstvu, ali nikad ne znaš šta te čeka sutra.”

Nasmijana depresija znači da pokušavate drugima izgledati sretni i veseli, dok patite duboko u sebi. Ljudi koji ga imaju kao da ne pate, zato prijatelji i obitelj ne sumnjaju toliko i smatraju da je sve u redu. Osim toga, ponekad oni koji pate ne shvaćaju da imaju problema, pa ne traže nikakvu podršku ili pomoć. Osobe s nasmijanom depresijom često žive aktivnim društvenim životom, imaju obitelji, prijatelje i posao, izgledaju uspješno i prilično sretno, a nikad ne biste znali što se krije iza ove “sretne fasade”.

Najgori dio ovog problema je što se čini da postoji povezanost između nasmijane depresije i suicidalnih misli. Ti se ljudi naizgled mogu činiti energičnima i entuzijastičnima, ali iza zatvorenih vrata mogu se osjećati bezvrijedno i očajno. Nakon što si je glavni vokal Linkin Parka Chester Bennington oduzeo život, njegova supruga Talinda podijelila je njegovu fotografiju samo nekoliko dana prije samoubojstva. Chester se smiješio i zabavljao s obitelji, a nitko nije znao kakve su mu se misli u tom trenutku motale po glavi.

© baileyann5683 / Reddit

“Posljednja slika moje mame i mene za večerom. Počinila je samoubojstvo mjesec dana kasnije, neposredno prije mog 21. rođendana.”

Iako se nasmijana depresija krije iza maske sreće, postoje načini na koje to možete prepoznati u nekoga koga voliš ili u sebi. Najčešći znakovi depresije s osmijehom su:

  • Smanjen interes za hobije i aktivnosti koje je osoba nekada voljela
  • Promjena težine i apetita
  • Umor i gubitak koncentracije
  • Nesanica
  • Razmišljati o negativnim situacijama uvijek iznova
  • Prisilna i neprirodna sreća

Evo kako možete pomoći nekome tko pati od depresije s osmijehom:

© TREVZRR / Reddit

“Moj najbolji prijatelj tjedan dana prije nego što je počinio samoubojstvo. Provjerite sve svoje prijatelje.”

  • Pomozite im da shvate da imaju problem. Mnogi ljudi ne žele priznati da su depresivni, jer se boje izgledati slabi. Dajte im do znanja da ih volite i podržavate, bez obzira što se dogodi.
  • Budite dobar slušatelj. To znači da biste trebali aktivno slušati osobu kojoj želite pomoći, dopuštajući joj da osjeti da čujete i razumije što govori. Nemojte samo reći da će sve biti u redu. Pokušajte zajedno razmisliti o tome koje korake možete poduzeti da biste se nosili sa situacijom i ponudite svoju pomoć ako osjećate da možete nešto učiniti.
  • Pomozite im da povećaju svoje samopoštovanje. Neki stručnjaci sugeriraju da je naše samopoštovanje naš “emocionalni imunološki sustav”, a kada se pokvari, počinjemo se osjećati nisko i depresivno. Pokušajte pomoći svom prijatelju ili rođaku pronaći značajnu aktivnost ili projekt koji bi im mogao pomoći da se ponovno osjećaju produktivno i uspješno.

Jedna od posljednjih fotografija Robina Williamsa snimljena prije njegovog samoubojstva 2014

© therobinwilliams / Instagram
  • Obratite više pažnje na ljude koje volite. Čini se da je poruka ili dvije tjedno koje si šaljemo dovoljne u našem modernom tempu života, ali nije. Nazovite svoje prijatelje i obitelj kad god pomislite na njih, pitajte ih kako su i nemojte se zadovoljiti brzim “Ja sam dobro”. Budite uključeni i pobrinite se da ne propustite alarmantne simptome koje smo opisali gore.
  • Pomozite im da se ponašaju “normalno”. Pokušajte potaknuti osobu koja pati od nasmijane depresije da čini sve ono što bi učinila i “zdrava” osoba. Predložite da neke od njih radite zajedno. Mogli bi kupovati, ići u kino ili trčati u parku svako jutro. Naši fizički postupci utječu na naše osjećaje i emocije, a ponašanje sretnije osobe može pomoći vašem prijatelju da se osjeća bolje.
© Bmytoes / Reddit

“Posljednja slika moje male sestre i mene, snimljena mjesec dana prije nego što je počinila samoubojstvo.”

  • Predložite im da se drže zdravije prehrane i počnu vježbati. Ljudima s depresijom može biti teško ići u teretanu, ali vježbanje kod kuće može im biti sasvim u redu. Stručnjaci smatraju da neke vrste depresije mogu biti uzrokovane nedostatkom određenih elemenata u našem tijelu (poput serotonina ili vitamina D, na primjer), a taj se nedostatak često može popraviti uz pomoć zdrave prehrane.
  • Predložite isprobavanje terapije i liječenje. Možda će biti iznimno teško sami prekinuti ciklus depresije. Terapeut bi mogao pomoći vašem prijatelju ili rođaku u borbi protiv depresije brže i učinkovitije. Neka vaša voljena osoba shvati da nema ništa loše u traženju stručnog tretmana: to nije neugodno i ne čini ih slabim.

Preview photo credit baileyann5683 / Reddit